T 0497 234001

First Class Bakery

Passie voor het bakkersvak, gevoel voor smaak en een snufje innovatie. Dat zijn dé basis-ingrediënten van First Class Bakery in Bergeijk, een gespecialiseerde bakkerij met geïntegreerde slagerij. Zij bereiden op ambachtelijke wijze heerlijke brood- en bladerdeegsnacks, met zowel zoete als hartige vullingen.

Boost Creators als strategisch partner

Boost Creators is sinds begin 2019 voor First Class Bakery de strategisch partner op het gebied van marketing en communicatie. Als partner helpen wij in het definiëren van een communicatieplan waarin identiteit en imago centraal staan. ‘Hoe willen wij zijn als organisatie en wat willen wij uitstralen?’ Daar draait het om bij het vaststellen van de identiteit en het imago. Belangrijke onderdelen daarvan zijn de visie en de missie.

Tijdens enkele strategische sessies zijn de visie en missie verder aangescherpt en is het communicatieplan hierop aangepast. Enkele kernwaarden hieruit zijn:

  • First Class Bakery is een ambachtelijk bedrijf en daar zijn zij trots op!
  • First Class bakery is een innovatief bedrijf. Ze zijn echte trendsetters als het gaat om gevulde snacks!
  • Kwaliteit staat tijdens het gehele productieproces centraal!

Het strategisch communicatieplan

Het strategische communicatieplan van First Class Bakery is tot stand gekomen door meermaals te overleggen over diverse communicatie onderwerpen met diverse stakeholders. De opbouw van het communicatieplan is gestart met het definiëren van de doelgroep, de doelstellingen en de boodschap.

Bij het bepalen van de doelgroepen is het belangrijk om duidelijk te hebben welke doelgroepen de organisatie wilt aanspreken. Aan de hand van je doelgroep zijn de doelstellingen bepaald. Door duidelijke doelstellingen op te stellen bepaal je de strategie van je marketing communicatieplan. Vanzelfsprekend zijn deze SMART geformuleerd. In de boodschap van First Class Bakery wordt de belofte aan de klant vanuit de organisatie duidelijk gemaakt. Als bedrijf moet je duidelijk hebben wat je voor je afnemers kunt betekenen en wat je toegevoegde waarde is. 

Boost Creators als bedenker van de communicatie uitingen

Het communicatieplan is verder uitgewerkt en op basis hiervan zijn enkele concrete producten tot stand gekomen waarin de kernwaarden tot uiting komen zoals een nieuw logo met een nieuwe huisstijl, een gloednieuwe website, een LinkedIn bedrijfspagina, vlaggen en ander POS materiaal tot de verpakkingsdozen en de belettering van de vrachtwagens.

 

#strategischpartner #communicatieplan #helder #vraagbaak #design #branding #tevredenklant 

Bart Kuijken van First Class Bakery vertelt over de samenwerking met Boost Creators: “Wij zijn een productgerichte organisatie. Continu zijn we bezig met productvernieuwing en proces verbetering. Het is daarom goed dat we een partij als Boost Creators naast ons hebben, die ons ook andere mogelijkheden laten zien voor verdere uitbouw van ons bedrijf.” Zijn collega Rob Koolen vult hem aan: “Boost Creators wijst ons continu op vernieuwingen. Dit is niet alleen nuttig en leerzaam, maar ook leuk. Dit, in combinatie met de nieuwbouw van ons pand, geeft ons een nieuw elan.”

© 2019 Boost Creators