Optimaliseer je LinkedIn bedrijfspagina met deze tips

LinkedIn is ’s werelds grootste en meest actieve professionele netwerkplatform, met meer dan 13 miljoen bedrijven die strijden om de aandacht van meer dan een half miljard gebruikers. Je LinkedIn bedrijfspagina biedt dus een enorme kans om jouw merk te verstevigen en onder de aandacht te brengen.

In deze blog beschrijven wij 4 stappen om jouw LinkedIn Bedrijfspagina te verbeteren.

Bedrijfspagina Boost Creators LinkdIn

Tip 1 – kies de beste profielafbeelding en banner

Uw profielfoto is het eerste wat mensen zien als ze jouw bedrijf zoeken op Linkedin. Bedrijfspagina’s met profielfoto’s krijgen zes keer meer bezoekers dan pagina’s zonder. Het kiezen van een profielfoto is eenvoudig: neem uw bedrijfslogo (hetzelfde logo dat je op je andere sociale mediakanalen gebruikt) en pas het formaat aan om aan de vereisten van LinkedIn te voldoen.

Ideale LinkedIn profielafbeelding specificaties:

  • 300 x 300 pixels
  • PNG of JPG indeling
  • Maximaal 8 MB maar liefst minder
  • Vierkante lay-out (belangrijk)

De profielbanner boven uw bedrijfslogo biedt een beetje meer ruimte voor creativiteit, omdat er geen harde regels zijn voor het gebruik van deze ruimte (behalve enkele formaatvereisten).
Ideale LinkedIn profiel banner specificaties zijn:

  • 1536 x 768 pixels
  • PNG of JPG indeling
  • Maximaal 8 MB maar liefst minder
  • Rechthoekige lay-out

Tip 2. Een overtuigende ‘Over ons’ tekst inclusief relevante zoekwoorden

Schrijf een goed geoptimaliseerde tekst en zet deze onder het kopje ‘Over ons’ op uw bedrijfspagina. Deze mag maximaal 2.000 tekens zijn. In de tekst vertel je je bezoekers alles wat ze moeten weten over je bedrijf. Gebruik eenvoudige, toegankelijke taal op basis van je zoekwoordonderzoek.

Net als je andere sociale profielen moet de ‘Over ons’ op uw bedrijfspagina zes basisvragen beantwoorden (die we enigszins hebben aangepast voor het LinkedIn-platform):

  • Wat doet je bedrijf?
  • Waar ben je gevestigd?
  • Welke producten/diensten worden aangeboden
  • Wat zijn de kernwaarden van je bedrijf (denk aan groen ondernemen of klanttevredenheid)?
  • Hoe kunnen mensen contact met u opnemen voor meer informatie?
Bedrijfspagina Boost Creators LinkdIn

Tip 3. Vul de belangrijkste velden in

Volgens onze inzichten van LinkedIn, ontvangen volledig ingevulde bedrijfspagina’s over het algemeen twee keer zoveel bezoekers dan mensen met onvolledige pagina’s. Om je LinkedIn bedrijfspagina te optimaliseren, dien je ervoor te zorgen dat je pagina de volgende informatie bevat:

  • URL. Zorg ervoor dat mensen de website van uw bedrijf kunnen vinden door de URL op te nemen op uw bedrijfspagina.
  • Adres. Zorg ervoor dat dit up-to-date is.
  • Hoofdkantoor. Is uw merk wereldwijd? Geef op uw pagina aan waar uw hoofdkantoor is gevestigd.
  • Industrie. Nog een belangrijk stuk informatie over jouw bedrijf
    Bedrijfsomvang. Laat mensen weten hoeveel werknemers uw bedrijf heeft.

Als je een volledig profiel hebt, is je pagina beter vindbaar voor mensen die op LinkedIn zoeken informatie over je bedrijf.

Tip 4. Post – Post – Post! Publiceer waardevolle content

Bovenstaande tips helpen je om een goede LinkedIn Bedrijfspagina op te zetten maar dan begint het pas. Wil je echt een succes maken van je pagina dan moet je waardevolle content gaan posten.

Het is belangrijk om je volgers een meerwaarde te bieden en positioneer je bedrijf als expert binnen je vakgebied. Lees ook eens onze blog over Social Selling. Hieronder vind je een aantal makkelijke tips om de beste content te posten:

  • Wees vriendelijk en behulpzaam en vermijd te veel sales gerichte berichten.
  • Hou het zakelijk en vermijd te informele content. Het is LinkedIn, geen Facebook!
  • Post regelmatig binnen dezelfde frequentie. Maak eventueel gebruik van een kalender.
  • Post wanneer je volgers online zijn. Op LinkedIn is dit vaak ‘s morgens en tijdens de werkuren en dus niet avonds.
  • Kwaliteit gaat boven kwantiteit, dus denk goed na wat je post. Laat eventueel iemand mee reviewen.
  • Post verschillende soorten content. Je kan denken aan updates over je bedrijf, interviews of referenties van klanten, expertise-artikelen, klantcases, etc.
  • Meestal publiceer je eigen content maar je kan dit ook aanvullen met content van anderen. Natuurlijk wel met een verwijzing.
  • Voeg steeds een begeleidende tekst toe met een leuke titel. Gebruik ook een een Call-To-Action mét link in je berichten.
  • Voeg een goede afbeelding toe welke bijdraagt aan de content.