SEA.

Adverteren via Google?

Wil je snel en beter zichtbaar zijn in Google? Dat lukt met behulp van Google Ads. Of je nu de naamsbekendheid wil vergroten, de bezoekersaantallen wil laten stijgen of meer verkopen wilt genereren, met SEA kun je hierin snel stappen zetten. Zoekmachine adverteren is de Nederlandse benaming voor Search Engine Advertising (SEA).

Wanneer jouw advertentie goed aansluit bij een zoekopdracht binnen Google, kun je potentiële bezoekers naar je site halen. Door gebruik te maken van targeting opties zoals leeftijden en geotargeting, adverteer je slim en gericht. Dit levert meer relevante bezoekers op.

Binnen Google Ads kun je adverteren via verschillende kanalen. Er is keuze uit: search-, display-, shopping- en videocampagnes. De meeest voor de hand liggende strategie is het opzetten van een search campagne. Deze campagnes werken op basis van zoekwoorden. Op het moment dat iemand een bepaalde zoekopdracht intypt in Google, komt jouw advertentie naar voren. In tegenstelling tot SEO is SEA de betaalde vorm van zoekmachinemarketing. Je betaalt pas als iemand op je advertentie klikt.