SEO.

Organisch bovenaan staan in Google?

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is dé manier om hoger te eindigen in de zoekresultaten van Google en Bing. Hoe hoger je eindigt, des te meer internetgebruikers met jouw bedrijf in aanraking komen. Sta je niet op de eerste pagina? Dan loop je potentiële klanten mis. Want laten we eerlijk zijn, je klikt zelf toch ook niet door naar de derde of vierde pagina in een zoekmachine?

Het behalen van een hogere positie in Google wordt gerealiseerd door de website te optimaliseren op het gebied van techniek, content en offsite rankingfactoren.
De juiste zoekwoorden en relevante content is hierbij de key. Het uiteindelijke doel is meer verkeer naar je website te sturen om zo meer conversies te genereren.

In tegenstelling tot SEA, heeft SEO een kleine aanlooptijd nodig. Waar je met Google Ads al binnen een dag resultaat kunt zien, kun je bij zoekmachine optimalisatie pas na een half jaar zien of de inspanningen zijn vruchten hebben afgeworpen. Het duurt wellicht iets langer, maar levert wel een langdurig resultaat op.